VELKOMMEN

Prosjektet STOPSHOP starter 01.01.2013. Kom innom på nyåret og følg oss gjennom et kjøpefritt år.

16 tanker på “VELKOMMEN

  1. Jeg ble inspirert! Blir med. Vil bli med av hensyn til miljøet, egen økonomi og for å tvinge fram lek med/ved symaskina. Hurra! Må passe på at jeg ikke panikkhandler før årskiftet.

  2. For en super pakt! En sånn pakt skal jeg også lage meg. Fra og med nytt år 2013 er det ShopStop hos meg og!
    Har tenkt mye og ofte på det, men ikke tatt tak i det. Det skal jeg gjøre nå!

  3. Lykke til jenter! Kjempebra fokus. Jeg skal jammen meg sette meg noen mål jeg også, for som dere sier: det er ikke bare pengene som går med, tenk på all tida vi bruker på å tråle butikker! Gleder meg til å følge dere videre!

    • Jeg syntes tanken om at vi burde tenke på de stakkers barna som må jobbe for de klærne vi kjøper på H&M er veldig god, det har jeg selv tenkt på. Men overdreven handling fra butikker ellers bør også begrenses. Vi bør altså heller se på hva vi har i klesskapet istedet for å alltid kjøpe nytt som ofte ikke blir brukt. Noe dere også nevnte 😉 veldig bra!

  4. For eit fantastisk prosjekt! Dette skal eg og klare! Må ta eit lite atterhald om tre ungar i rask vekst og to rom som skal pussast opp (for første gong sidan huset var nytt i 1950), men klede, nips og leiker skal eg klare å styre unna.

  5. Hei.
    Jeg har bedrevet «stopshopping» de siste 20 åra og kan oppmuntre dere alle med at man både kan spare penger, se bra ut, unngå stress og likevel være på høyden sosialt. Jeg har klesskapene mine fulle av flotte klær som passer til meg og min smak og som jeg setter sammen til unike kombinasjoner alt etter som. De få gangene jeg skaffer meg noe nytt er jeg nøye med at plagget har god kvalitet, både i materiale og utforming, at det vil være holdbart etter gjentatt vask og at det har en særegenhet som passer meg og min smak. Jeg handler gjerne brukt-tøy eller overtar etter andre. Klær er gøy men trenger ikke være splitter nye fra butikken for å være aktuelle. Jeg har stor glede av å sette sammen plagg og fargekombinasjoner og fryder meg over å være velkledt når det trengs.
    Lykke til, alle sammen!

  6. Hei. Jeg er inspirert og har prøvd å inspirere venner i nærmiljøet til å danne en gruppe. Men det var vanskligere en det jeg trodde. Flere skal invistere til oppussing og bolig. Men jeg tror jeg får med meg en eller to. Det er kjekt, for jeg kommer til å trenge det når suget kommer til å bruke penger.
    Jeg har tre barn, 4mnd, 2 år og 8 år. De trenger jo stadig å noe nye klær og sko. Men jeg har tenkt at jeg skal prøve å få kjøpt brukt. For Gjenbruk er jo bra! Jeg bruker mye penger på mat også. Jeg tenker at her har jeg mye å spare. Handle en gang i uka på Rema 1000 istede for å små handle. Tips: Sparebank1 har en side som man kan laste ned for å lage budsjett. Der står det en liste for hva mann i gjennomsnitt forbruker av mat, klær sko, fritid, mm. Da kan du se hvor mye du sparer.

Legg igjen en kommentar

