Det som er lov

Iblant dukker det opp kommentarer her på bloggen, på Facebook eller muntlig, om omfanget av prosjektet vårt. Noen få har uttrykt skuffelse over at vi fortsatt handler visse ting. Til det tenker jeg å si: La nå ikke det perfekte bli det godes fiende. Vi har ikke satt oss fore å endre kapitalismen på et år. Men bli gjerne med – eller høyne oss – i forbruksstopp og etisk konsum!

Shopstop2013-manifestet gjelder altså for klær, smykker, stæsj, sportsutstyr.. alt man kan ha på kroppen. Vi skal vise måtehold i kosmetikk og baderomsartikler. Samt gaver; her gjelder det å være kreativ innen opplevelser/hjemmelagde ting. Og vi med unger har forpliktet oss til å tenke behov, og prøve å arve eller låne ting til dem også, før vi kjøper.

Men nei, ALT er ikke forbudt innen varehandel! Idag har jeg feks kjøpt flere meter trevare, gulvlister. Og jeg har kjøpt det en av to lovlige produkter innen tekstil; garn. Ubehandlet og med bilde av det jeg håper er en rettferdig behandlet sau på etiketten. Håper nå dette skal bli et teppe til kommende baby…gjerne av seg selv.

20130116-200530.jpg

3 tanker på “Det som er lov

  1. Jeg har klart 15 dager uten kleskjøp, ny rekord, men innrømmer at interiør ikke er på min stopp liste. Føler faktisk at det traff meg frdi jeg har så stort tekstil/smykke budsjett. Ingen av «mine» vet at jeg prøver, men hver enste dag med åpne butikker er en fristelse, men i dag ble det bare mat og blad 😉 Faktisk har jeg begynt å se på klærene jeg allerede har – og det er SYYYYYYKT mye – jeg tror ikke jeg vil finne noe jeg ikke har av farger og fasonger, merker og årstall er da ikke tatt med i betraktning. Tror aldri jeg har slitt ut noe som helst, men jeg har ødelagt masse på jobben, men da blir klærene hjemmeklær 😉 Vi skal vel ikke stoppe verdensøkonomien – vi skal vel bare begynne å tenke – og takk for det – jeg tenker litt nå! Hvis jeg klarer 14 dager til så skal jeg være kjempestolt! Takk for innput og kult opplegg!

  2. Jeg tenker at folk godt kan komme med innspill og idéer, men det er dere som eier bloggen og dermed definerer hva kjøpestoppen skal omfatte. Har hengt med her siden før jul. Var riktig nok på shopping idag, det var ikke til meg selv, men til min blivende tenåring som stadig vokser ut av klærne sine. Selv har jeg et ganske rikholdig klesskap, og jeg har bestemt meg for å bruke det skapet inneholder. Har faktisk ett sett med skjørt og jakke i vaskbart skinn som jeg ennå ikke har brukt, kjøpte det på halv pris før jul, det skal tas i bruk ved en passende anledning.

Legg igjen en kommentar

