Rett i søpla

IMG_20130130_122736

  Symbolsk handling på tampen av første shoppefrie måned.
Hadet H&M.

Hrmphargh. I dag stod jeg opp på riktig fot, sola skinner og det skulle bli en bra dag. Før arbeidsøkta på hjemmekontoret finner jeg en basic bomullsgenser fra H&M som jeg seriøst kjøpte for mindre enn et år sida og ikke har brukt mye. Og så skjønner jeg det med en gang jeg tar den på: Den er en sånn en som ikke blir rein. Etter noen få gangers bruk vil den rett og slett ikke vaske av seg røyk, forurensing og gammel svette – dette til tross for at den sikkert er kjemikaliebehandla på måter jeg ikke vil forholde meg til. Hvordan kan bomull stinke mer enn dyr? Æsj.

Denne gikk i søpla – nå angrer jeg på at vi ikke har et en ting ut – noe nytt inn – policy.. Det får bli 2014.

Skikkelig dårlig start på dagen. Nå skal jeg ta meg en kopp kaffe på balkongen og kjenne på friheten fra H&M. Og tips – til 2014 riktignok – på basisplagg som holder fasong, og holder seg reine med vanlig vask, tas i mot med stor takk.

7 tanker på “Rett i søpla

  1. Jeg vet ikke noe om vaskemiddelet Ariel, men kollega som hadde lukt problem sa at det gikk bort med Ariel. Dessuten kunne du jo brukt genseren til dofille hehehehe jeg bare tuller. Et år klippet jeg opp alle t skjorter som var stykke og de ble filler i garasjen til gubbens store glede 😉

  2. jeg har gjort helomvending når det gjelder handleinnstilling. før kunne jeg ikke begripe hvorfor jeg skulle bruke 300 kroner på en genser, når jeg kunne finne omtrent den samme genseren på hm til en brøkdel. NÅ derimot..

    å bruke den som vaskefille var lurt! kanskje du kan sy noe av den også. eller bruke den som bokbind:)

Legg igjen en kommentar

