Skomaker – hvor har du gjort av deg?

Noen fordeler skal det være med å bo i et lavkostland. En av dem er at ting ordner seg på de rareste vis og for en billig penge. Jeg har jo tidligere hevdet at Kairogatene spiser sko til frokost, lunsj og middag. Forrige uke fikk jeg det bevist – yndlingsskoa mine gikk opp i sømmen bak hælen.

Jeg tenkte at å få fiksa det, nei det blir PROSJEKT ass. Helt til jeg gikk forbi skopussern på hjørnet som mente jeg trengte en puss. Det var jeg enig i. Og når han så forfatningen skoa var i, da fantes det råd! Ikke bare polerte han skoa så de skinner, men han dro fram nål og tråd og sydde dem sammen langt penere enn jeg nok ville klart selv. Bilde

Bilde

 

I mine himmelstrøk er det jo snart helg, så da skal de nygamle skoa få ut og svingt seg!

God torsdag til alle!

5 tanker på “Skomaker – hvor har du gjort av deg?

  1. Bruk av skomaker er jeg veldig for. Kjøper gjerne litt dyrere sko, om de ryker får jeg dem fiksa hos skomaker. Har et par kjempegamle støvletter, de har vært fiksa både inn- og utvendig. Nå er de blitt for trange, så jeg blir nok nødt til å skrote dem..

      • Det var jo en god idé. 🙂 Kan høre med noen av de som tar imot gjenbruksvarer. Vanligvis tenker jeg jo på den måten, men disse støvlettene er blitt noen år…. Da kan jeg samtidig legge ved et annet par, som jeg får vondt i føttene av å gå i.

Legg igjen en kommentar

