Sukk #2

Kjære alle sammen,

Jeg har en innrømmelse å komme med. 

Det er ikke klær, tilbehør og sportsutstyr som er min egentlige lidenskap. Jeg lider ikke så mye under det (selv om når vi runder måned 2 begynner jeg å kjenne det såvidt).

Men altså, bøker. Jeg kan gå rundt i bokhandler i timesvis. Det gjorde jeg i går. Nydelig plass, de har en kafe hvor du kan sitte og kontemplere innkjøp, lese vaskesedler og lukte på trykksverta sammen med espressoen. Så når jeg kun kjøpte to bøker og ett sett notatbøker vil jeg presisere at jeg begrensa meg veldig

 

Bilde

fine, nye notatbøker, nå skal arabiskleksene gå som en drøm!

Bitteliten bismak – bøker er lov, men jeg vet jo at vi skal begrense oss på områdene som ikke er i prosjektet. Men så lukter de så godt de nye bøkene, og jeg gleder meg til å lese. Et det ikke lov da, bare litt?

Idunn

5 tanker på “Sukk #2

    • Bra å høre at jeg ikke er alene! Jeg har også blitt storfan av lydbøker på audible.com, har lasta ned app’en og kommer gjennom et par bøker i måneden på banen og mens jeg gjør andre ting. Herlig! Så det er dagens tips for lesehester som vil unngå hyllemeter som støver ned.

      Når det er sagt, noen bøker må en jo bare ha, holde i, og lese igjen og igjen. 🙂

  1. Jeg tror jeg lider av Moleskine-fetisj selv… får liksom aldri nok av de! Koselig med bokhandler kombinert med kafé. To av mine favoritt-ting på ett og samme sted 🙂 Men bøker kan man jo alltids låne og da.

  2. Trangen til å kjøpe bøker kan tilfredsstilles med ett ord: BIBLIOTEKET! 😀 Den norske befolkning må bli mye flinkere til å bruke bibliotekene. De er fantastisk innholdsrike, yter riktig god service, og er vidunderlige å vandre rundt i. 🙂 Man kan få tak i HVA SOM HELST på bibliotekene, de samkjører og kan bestille ting fra andre bibliotek på forespørsel. Man kan låne og levere bøker, film, lydbøker, tidsskrift, musikk osv. uten å tenke på geografiske avstander, bibliotekene tar seg av logistikken:) Ser man noe spennende i bokhandelen, videosjappa osv. kan man notere seg det ned og spørre etter det på biblioteket. Har man noen favoritter kan man låne dem om og om igjen. Absolutt alt er gratis, er det ikke fantastisk? 🙂 Jeg ELSKER biblioteket! ❤

Legg igjen en kommentar

