DIY-helg i Volda

Stopshop 2013 har toppmøte i Volda denne helga, hvor 3 av 4 er samlet. Status: Vi savner egentlig ikke å handle klær. Men vårsola denne uka har fått enkelte av oss til å innse at det HADDE vært fint med andre farger enn grått og svart i 2013… Det får bli litt mer Jenny Skavlan-aktivitet framover, aka fikse opp gammalt stæsj. En av oss har fått opp kreativiteten for våren, og se, så fin.

20130302-164724.jpg

-Janne strikker her en moddet variant av vinterens strikkedille, Skappel-genseren. I hvitt og i variant som jakke blir den perfekt til våren. Kan og velge bomullsgarn for mer sommerlig temperaturer. For oppskrift: Google it. Mariaskappel.no er stedet.

-En buksedress fra Bik Boks 2011-vårkolleksjon (etno-print, vi vedder på at det kommer til sommeren igjen), er nå klipt av på midten og blitt løs bukse med knyting i livet. Overdelen er gjenfødt vest. For buksedresse er strengt tatt et plagg som kan bli hengende en del i skapet..

-Genseren er fra Urban Outfitters, London 2009, og var lenge ute av drift pga en kaffeflekk som ikke gikk bort. Men så har Janne farget den med god, gammal batikkteknikk; gummistrikk og svartfarge. Velkommen til 90tallet og våren 2013.

5 tanker på “DIY-helg i Volda

  1. Ja det var bra gjenbruks meny 😉 Jeg må si at dette går lettere enn jeg først trodde. En liten sprekk må jeg medgi, men den resulterte i varer for 7600 og betalte bare 1000 og det inklusive en gave til en slank venninne som passet den bittelille toppen som butikken plutselig hadde på posesalg. Jeg ble litt sur på meg selv da, men noen tilbud er faktisk for dumme å gå forbi – så jeg forsvarer he he he den glippen litt. Ellers er innesokke produksjonen stor og du kan se dem på http://www.minminivilla.blogg.no. Fikk ellers med meg forbrukerinspektørene på NRK som viste programmet om olabukser – og jeg kommer ikke til å kjøpe en eneste slik bukse etter å ha sett det programmet. Man trenger ikke være geni for å forstå at det er likt m h t produksjon av andre klesplagg også. Forresten syntes jeg det er rart at høstklærene som kostet et par tusen og minst tusen for mye for noen mndr siden, selges på posesalg allerede nå – er det overprisede merkeklær vi handler, eller er det mange som har stopsop slik at butikkene ikke blir kvitt tingene sine tro? a en fin fin vår!

  2. Så fint! Gjerne del flere gjør-det-selv-tips for å gjøre gamle (og for små, for store, for rare…) klær nye. Dere blir sikkert eksperter etterhvert, og kan inspirere til lessshop nå når våren kommer!

  3. Jeg har en stor drøm om å bli flink til å strikke, men har det ikke skjedd til nå kan jeg vel bare drømme videre. Jeg selger klær på fnn.no og vestkanttorget, men nå som jeg har shoppestopp så har jeg funnet en herlig måte å fornye litt på. Jeg swopper med andre finn.no selgere! Flere selgere der bytter/swopper gjerne i stedet for å bare selge. Jeg har fått swopper til meg lekre topper, gensere og busker. Sjekk ut bloggen min http://www.project-stop-shop.com som er en omvendt fashionista blogg;)

  4. Jeg har gått på en kjempesprekk! Dro innom favorittbutikken i går. Der så jeg en fin jakke. Dro innom idag og prøvde den, og jakken ble med heim i tillegg til noen andre klær. Jeg kan skylde på været, det snør og jeg lengter etter våren. Men det er jeg som er svak, og gjort er gjort. Jeg legger det bak meg og prøver på nytt å gjennomføre kjøpestopp.

Legg igjen en kommentar

