Dressjakke bonanza

Hvor mange svarte dressjakker trenger man egentlig? Svar: 1. I et par år har jeg hatt ei kjempefin jakke hengende i skapet, dog ikke så mye brukt, men perfekt til fine anledninger og når man må være litt representativ på jobb. Plutselig en dag i fjor dukket venninnen min Hanne opp med en annen svart dressjakke som bare var såååå fin og akkurat perfekt til både hverdags og fest! Jeg løp til byen og saumfarte div. butikker for å finne riktig farge og størrelse. Endelig fant jeg den i min størrelse og lykkefølelsen sto i taket! (Ihvertfall i fem minutter). Jakka som hang i skapet var ikke i tankene mine en gang, jeg var bare så dritfornøyd med å ha kjøpt en ny. 

Og hva har skjedd med den andre jakka i mellomtiden? Ikke brukt en eneste gang. I helga hadde jeg storfint besøk av Janne, og da var tiden inne for å lette min samvittighet overfor den gamle dressjakka og gi den videre. Den passet henne perfekt, og nå ser jeg jo hvor kul den egentlig! 

Bilde

Ser du egentlig forskjell? 

Moralen i denne visa er: Tenk deg om en ekstra gang før du kjøper et plagg som du egentlig har fra før. Lykkefølelsen over at det er nytt lurer deg mer enn at du faktisk ser så mye freshere ut!

Ingrid/Janne

Legg igjen en kommentar

