101 dager uten klær

Gratulerer til oss og til dere som har blitt med på prosjekt Stopshop2013:

Vi har passert hundredagers-dag!

Noen tanker etter at (nesten) en tredjedel er unnagjort:

– Ikke merket noe særlig positivt på privatøkonomien, dessverre. Både fordi jeg vel ikke hadde så høyt shoppingnivå fra før (ikke når hjemme i Oslo når det er vinter og jeg er gravid hvertfall), og fordi penger har en tendens til å finne veien ut av konto uansett hva som IKKE er lov å kjøpe.

– Blitt flinkere til å pusse skoene mine. Både de som akkurat er satt bort til neste høst, og de som er tatt fram til ny sesong; tenker mer på at de skal vare og holde seg fine. Måtte være framtenkt og ønske meg løpesko i februar, sjøl om det er noen måneder til det blir intervaller.. og hadde sommerferie i Argentina like før Shopstop startet, husket da at det blir jo varmt igjen, i Oslo også, en gang… Så er godt skodd for våren (med bl.a de på bildet).
Når den der våren en gang kommer.

– Blitt noe i overkant oppdatert på økologisk og/eller grønn hudpleie. Surfer ikke lenger klær, men leser plutselig nettsider som rangerer solkrem uten kjemiske filtre, dusjsåpe som er kun basert på vegetabilsk, kaldpresset olje, eddik til håret… funnet flere gode produkter altså. Men, dette kan igjen være de samme nettsidene som selger menskoppen.
Dét er ikke innafor.

– Deilig å ikke bruke tid i butikker. Men har litt lyst på ny kjole til bryllup i mai, har mer lyst på et smykke jeg så på minmote, har sykt lyst på et par oransje Nike Air Max Vintage… Mao; begjæret etter vakre – nye – ting er ikke borte. Men har noen ideer om godsaker som fins på loftet, snart er stormagan borte, og før sommern blir det stor byttefest.
Skal såklart invitere vår mest profilerte og best kledde copycat, Jenny Skavlan.

20130411-190052.jpg

3 tanker på “101 dager uten klær

  1. Kul overskrift! 😉 Det er imponerende gjort. Selv har jeg «sprukket», og selv om jeg prøvde å hente meg inn, var skaden skjedd og jeg er på «kjøpegaleien» igjen. Men jeg gjorde et tappert forsøk, det skal sies. Idag har jeg prisa våren med nytt antrekk og nye sko. De skoene trenger å gåes inn! 😦

  2. Hei! Ser du nevner menskopp…! Et fantastisk produkt som jeg ikke forstår hvordan jeg har klart meg uten! Hvordan passer et engangskjøp som er bedre for helse, miljø og lommebok vs stadig innkjøp av engangsprodukter, inn i konseptet stopshop?

  3. Så flink du er blitt til å ikke kjøpe klær 🙂 Jeg er imponert over pussing av sko, der slurver jeg voldsomt. Veldig lønnsomt med vedlikehold, ikke sant?

    Jeg har også lyst til til å framheve menskopp. Kjøpte min for minst 5 år siden. Utrolig fornøyd med den.

Legg igjen en kommentar

