Årets verste outfit

En dag igjen til termin. Jeg vagger rundt som ei gås med magen snart hengende nedpå låra. Gravide-tightsen fra H&M viste seg å være av rævva kvalitet, og har revna i skrittet og derfor havnet i søpla. Strikken i livet på gravide-jeansen har blitt så slapp at den bare ruller ned og derfor bare irriterende å gå med. Så hva går jeg rundt i da? Joda, en meget usexy, baggy yoga-bukse med et stort hull nederst på foten som jeg er for lat til å sy igjen. Men strikken over magen holder, så den får duge noen dager til.
Skolisser har blitt min verste fiende. Armene når ikke ned til bakken lenger, og nedverdigelsen er for stor til å be om hjelp til å knyte skoa i en alder av 31 år. Heldigvis har jeg funnet fram et par gamle sneakers fra det året borrelås var populært, som glir usedvanlig godt inn i skohylla i barnehagen til sønnen min.
Singlettene jeg før kunne trekke enkelt over magen har blitt for trange. Det samme med skjortene som det ihvertfall var mulig å få igjen en knapp på før. Ingen jakker er mulig å få igjen. Løsningen har derfor blitt å gå i skapet til kjæresten for å i et siste desperat forsøk finne noe som ikke strammer. Formløse t-skjorter og rutete herreskjorter har blitt min nye stil, og jeg føler meg like hot som en gammel mann i pyjamas. Til tross for at American Apparell prøver å få oss til å tro at unisex-plagg er kult, føler jeg meg ikke det snev feminin når klærne er for trang eller oversized på helt feil plasser.
 Bilde
Lengselen etter den gamle kroppen og de vanlige klærne har aldri vært større. Gleden av å kjøpe fødselsgave til meg selv skal jeg heller ikke få denne gangen. Livet som stopshopper er ikke bare lett. Sukk…
2 tanker på “Årets verste outfit

  1. Ho-ho -ho!! Ler meg nok en gang ihjel av dine beskrivelser. » Føler meg like hot som en gammel mann i pysjamas!» Ingen skal si at dette ikke koster. Du er dødsflink og jeg er veldig imponert! Kun kort tid igjen nå da- så hold ut! Tvihold på på de indre verdier;-) Har du noen gang tenkt på at etter et år som dette er faren at du neste år- uten shop-stop vil kunne kompensere ved å kjøpe dobbelt så mye? Er du ev forberedt på dette? Grunnen til at jeg spør er at jeg klarte shop -stop i 1 og en halv måned og så sprakk all min opparbeidede motivasjon og jeg har aldri vært så fokusert på klær før som jeg ble etter det. 😦 Hva skjer?

  2. Hei Camilla, takk for god feedback – det trengs i slike stunder 🙂 1 og en halv måned med shoppestopp er kanskje ikke verdensrekord, men syns det er fint at du prøvde! Jeg har som smått begynt å tenke på hvordan shoppementaliteten vil være når dette året er over. Litt av hensikten med prosjektet er jo at vi skal få varige endringer i forbruket vår, og at vi blir mer bevisste på hva vi faktisk putter i shoppingbagen. Jeg tror neppe jeg hiver meg på et år til, men jeg har en oppriktig ambisjon om å stå over impuls-kjøp som bare blir liggende i skapet, og at jeg bli mer kritisk til hvor jeg kjøper klærne. Men gud bedre – så digg det skal bli å gå ut å kjøpe seg ny kjole 🙂

Legg igjen en kommentar

