Vært på slang!

Byttefest, folkens! Jeg bare sier det. Denne uka var det dags for vårens byttefest med den samme gjengen som bytta vinterklær for noen måneder siden. Jeg tok med noen filler og kom hjem med en skatt. Utrolig nok kjentes det slik for alle. Vinn-vinn-vinn.

Føles som om jeg har vært på slang!

IMG_20130531_114047

Går sommeren i møte med tre nye hverdagstopper, to festtopper, en kjole, et skjørt, ei ulltrøye (muahaha veldig relevant i Kairo), et skjerf og to belter. For en fangst!

Noen observasjoner:

– Til tross for at jeg stopshopper hadde jeg flere ting å ta med. Prosjektet gjør meg utrolig bevisst på hva jeg bruker og ikke av klærne jeg har, og om jeg ikke bruker de og de ikke har noen emosjonell verdi, vel da kan jeg like gjerne gi de bort til noen som vil slite dem.

– Folk synes av en eller annen merkelig grunn litt synd på meg. Men ærlig talt – det er jo et selvvalgt prosjekt dette. Jeg måtte presisere at jeg ikke hadde mer rett på godbitene enn de som har lov til å gå i butikken!

– stopshop har gjort meg flinkere til å låne og sirkulere klær. Før turde jeg kanskje ikke spørre, nå er det et absolutt must, spesielt hvis jeg må være litt ekstra fin. Finkjoler for eksempel – er det ikke mer stas om de kan brukes av flere? Kanskje går det an å lage en «pool» av finklær med noen venninner i samme nabolag og størrelse?

Folkens: Bytt, lån, sirkuler! Klær er til for å brukes og slites. Finklær for å vises fram!

Idunn

2 tanker på “Vært på slang!

Legg igjen en kommentar

