Shoppesprekk!

Noen ganger er det vanskeligere med stopshop enn andre. Ikke minst krever det nitidig planlegging. Siden jeg bor delvis i to land har jeg etter hvert blitt skikkelig god på å pakke hensiktsmessige kofferter. MEN sommeren skulle vise seg å by på en uventet utfordring. Jeg var på ferie i Hellas, og skulle reise videre sørover derfra da det smalt i Midtøsten (så kan dere si, det kunne jeg vel sett for meg at kunne skje?!)

Uansett, der stod jeg i Hellas og kunne ikke reise hjem til Kairo som planlagt. Fint nok det, og enda hyggeligere at reisefølget mitt sa: OK, du får bli en uke til da, men da blir du med i bryllup til helga! Jeg hadde faktisk gledet meg til en eventuell brølløpsfeiring i stopshopåret, for da skulle jeg ta såååå lett på det, bruke en kjole fra i fjor og ikke stresse med noen ting. Men der stod jeg i Syden og måtte være kreativ.

1. Kjole. Jeg hadde fått en kjole i gave tidligere på sommeren, ikke veldig dressy men den måtte duge. Så valget var enkelt (eller ikke-eksisterende)
2. Tilbehør. Fikk lånt noen falske perler, et armbånd og fant noen øredobber nederst i toalettmappa som passa helt greit til. So far so good.
3. Siden jeg ikke var så stasha som jeg tenkte grekerne kom til å være (blanding av My Big Fat Greek Wedding og en haute couture catwalk) tenkte jeg at jeg i alle fall fikk være litt kul på håret. Brukte to timer på å lære meg fletteteknikker av amerikanske tenåringer på YouTube. Usikker på om jeg anbefaler dette videre, men ble da fin. Men så…..
4. Sko. Satan perkele excuse my Finnish. Hadde med meg et par løpesko, et par svarte sandaler, Birkenstocks som mulig er i mer oppløsning enn Ragnhilds og et par nedtråkka ballerinas. Det gikk bare ikke – jeg måtte ut og kjøpe nye om det skulle bli bryllup på meg. Stopshop eller ikke, det var ingen utvei. Så ble dagen før bryllupet slik de alltid er – tilbrakt i et stusslig kjøpesenter med tusen par sko som ikke passa verken til Askepott eller kjolen, før jeg endelig fant disse:

20130916-151824.jpg

Jada, så neida. Jeg hadde vel kanskje håpet at om jeg skulle sprekke dette året så ville det være på noe marginalt mer nyttig enn turkise stiletthæler i semska skinn. Vonde var de også, så når festen tok av skal det sies at det ble dansa mest barfot 😉

Da regner jeg med jeg har brukt opp unntaket mitt etter reglene, og siden dette gikk så fort at jeg ikke søkte på forhånd kan vel de andre jentene få tenke ut en passende reprimande.

Men bryllupet var artig altså. Tar gjerne i mot invitasjoner til neste år i god tid! Og nå har jeg både kjole og sko, så om du gifter deg i 2014 så kommer jeg gjerne. PS har blitt en kløpper i gresk bryllupsdans, det vil garantert heve stemninga utpå kvelden! Opa!

Idunn

Én tanke på “Shoppesprekk!

Legg igjen en kommentar

