Ull-asyl

20130930-211040.jpg

Jeg har kjent at jeg har så lyst på noe tomatrød ull, gjerne et stort skjerf. Det er kaldt, bladene er vakre, halve Oslo går rundt i det der Acne-skjerfet med frynser.. mange årsaker til at behovet dukket opp inni meg. Men; behovetdu. Var en tur på loftet nå. Valgte ut TO av rekka ulike rødfargede skjerf og sjal. To pashmina-skjerf i kasjmir og silke. Og to tomatrøde ullgensere, gitt!

Et langt liv som min mors datter (frosenpinn og dyktig strikker), og på reiser, markeder, loppemarkeder, har gitt meg så mange vakre ullplagg at jeg er berga i mange vintere til.

Jeg skal nå ta meg sammen og slutte å sikle på årets trend-skjerf, nyte de fine jeg har, og donere to pappesker med ulltøy. Og da tenker jeg at asylmottak kanskje er stedet? Hvis folk er kommet hit til kulda kan behovet for en genser og noen selbuvotter være tilstede. Kommenter gjerne under, om du kjenner til mottak i/omkring Oslo som vil ha ull! I nesten alle farger,
kan jeg love.

5 tanker på “Ull-asyl

  1. Hei Solveig, Norsk Folkehjelp sine asylmottak vil sikkert gjerne ha dem. Hvis du sender meg en mail på moa at npaid.org skal jeg finne ut av det og hvor klærne evt kan leveres!

  2. Eg har pakka ut mine eigne ullgenserar i dag, så eg trur eg skal stå i mot fristelsane i butikken. Men eg har fått veldig lyst å prøve å strikke ein genser, heldigvis er det lov 🙂

Legg igjen en kommentar

