Kjøp fler – tap mer

I Aftenposten i går kunne vi lese at REMA 1000 vurderer å kutte 3 for 2 tilbudene for å hjelpe folk å kaste mindre. Ja takk! Nå er jeg drittlei av å føle at jeg taper penger hver gang jeg står overfor et «ta 3 betal for 2» tilbud – hvor jeg ofte ender opp med tre istedet for en. Man har da simpelthen ikke råd til å la vær! Senest i går skulle jeg kjøpe en ramme til barnehagebildet av sønnen min, og neimen var det ikke et 3 for 2 tilbud, gitt. Så da endte jeg selvfølgelig opp med tre rammer istedet for en, hvorav to nå befinner seg innerst i et skap. Kjekt å ha, ikke sant? Kanskje jeg kan bruke det til neste års barnehagebilde så de står i stil? (Legitimere, legitimere, legitimere).

 Bilde
Sist gang jeg handlet i den samme butikken endte jeg også opp med å kjøpe flere varer enn jeg opprinnelig hadde tenkt. Da var det nemlig 20 % ved kjøp av 5 varer eller flere. Fem varer!!! Nå var jeg riktignok på julegaveshopping og trengte flere kakebokser til de hjemmelagde julegavene som snart skal bli, så jeg slo til. (By the way et lite shopstop-dilemma: Er det egentlig greit å kjøpe en boks for å ha noe man har laget oppi? Rådet konkluderte med «ja», det blir som et slags materiale :))
I det jeg skal betale begynner kassadama å mase om at jeg nå hadde gjort meg fortjent til å få 20 % på mitt neste kjøp, kjøpet etter der og kjøpet etter der om det skulle friste. Herre min juledag! Hvor mye skal man egentlig måtte akseptere å bli pushet på? Og ikke nok med det, for å få rabatten måtte jeg bli medlem i Klubben deres så jeg kan bli så «heldig» og få masse gode tilbud rett i mailboksen. Eller som det står formulert i brosjyren: «For oss er du spesiell og derfor vil vi gjerne gjøre litt ekstra stas på deg».
Neste gang tar jeg meg råd til å la vær.
Ingrid
Én tanke på “Kjøp fler – tap mer

  1. Du har et veldig godt poeng her. Jeg ergrer meg grønn over alle de 3 for 2 tilbudene, enten det dreier seg om boller eller klær.
    Jeg gleda meg over at H&M innførte returordning på klær, ved å levere inn brukte klær fikk man lovnad rabatt på neste kjøp. Jeg leverte inn et par poser med klær som ikke var egna for Fretex eller andre gjenbruksbutikker. Problemet var at da jeg kom og skulle handle neste gang var datoen for rabatten utløpt. Det var bare noen få uker etter at posene var innlevert. Det blir ikke flere poser med slitte klær på H&M fra meg etter det, da går de heller i søpla. Når de skal være så kjipe, kan jeg også være kjip.

Legg igjen en kommentar

