LUKE 17: Verdens beste knekkebrød

Jeg overdriver ikke!
Fantastisk gave, alene eller sammen med filenmarmeladen til Janne. Osteelskere kan bare legge seg ned og dø lykkelig for en slik kombo.

20131217-192632.jpg
Oppskrift:
2 dl store havregryn
2 dl grov sammalt rug eller sammalt spelt
3 1/2 dl havrekli
1 dl gresskarkjerner
2 1/2 dl sesamfrø
2 1/2 dl solsikkefrø
2 ts salt
7 dl vann

Bland sammen, la svelle i 30 min.
Fordel blandingen på 2 plater m/bakepapir
Klem ut så tynt som mulig, del hver plate opp i ca 20 ruter.
Stekes v/180 gr i 50 min,(150 gr i 45 min) åpne stekeovnsdøra, skru
ned til 150 gr (125 gr ), stek i 10 min med åpen dør.
Lukk døra, og stek i 10 min til.
Tall i parentes er det vi bruker pga varmluft. Det er verdt å merke seg at du kan bli nødt å gå opp litt på tid og temp, kjenn at de er heeelt sprø!

Ta dem ut litt, sånn ca halvveis. Bruk pizzahjul og del dem opp FØR ferdigstekt! Mindre tusen-knas opplegg da. Oppdaterer med et bilde av de ferdige etterhvert, nå skal det bakes.

Legg igjen en kommentar

